loading...
وبلاگ اسمورفی
ستاره بازدید : 110 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

در خیلی از کشورهای دنیا علاوه بر یکشنبه، روزهای شنبه هم تعطیل است که این موضوع یعنی دو روز تعطیلی که در ایران اتفاق نمی افتد البته بعضی از ادارات و شرکت ها روزهای پنجشنبه تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که این موضوع بستگی به ساعات کاری آن اداره دارد. بعضی از ادارات، ساعات کاری شان طی روزهای عادی بیشتر از شرکت های دیگر است. در نتیجه روزهای پنجشنبه تعطیل هستند اما بعضی شرکت های دیگر در روزهای عادی ساعات کاری کمتری دارند و در نتیجه، کارمندان ساعت های باقی مانده را در روز پنجشنبه به صورت نیمه وقت پر می کنند.



تعداد روزهاکشور

25ایران
12 فرانسه
27روسیه
17مالزی
8امارات
23انگلیس
7ترکیه

چين، هنگ کنگ:

براي کارگران چيني، علاوه بر تعطيلات آخر هفته، در طول سال روزهاي ديگرهمچون روز سال نو، جشنواره بهار، روز کارگر و روز ملي نيز به عنوان روزهايتعطيل محاسبه مي شود. در بين کارگران آنهايي که در شرکتهاي چند مليتيمشغول به کار هستند علاوه بر روزهاي گفته شده از تعطيلات کريسمس نيز بهرهمي برند. تعطيلات ساليانه نيز که بين يک تا دو هفته است معمولا به صورتتوافقي ميان کارگران و کارفرمايان تعيين مي شود. اينگونه تعطيلات که جمعا16 روز هستند چين را به عنوان يکي از اولين کشورها با تعطيلي زياد معرفيمي کنند.

مصر:
21 روز تعطيلي براي شغلهاي رسمي، 16 روز تعطيلات عمومي در طول سال و دوروز تعطيلات آخر هفته، مجموع تعطيلات ثابت و متغير را در مصر تشکيلميدهند. در صورت همزماني تعطيلات عمومي با تعطيلات آخر هفته، اين روزهادر هفته آتي کارمندان دولتي محاسبه مي شود. شرکتهاي خصوصي نيز تعطيلات آخرهفته را نيز جز روزهاي تعطيل عمومي خود در نظر مي گيرند. از اينرو اينروزها در زمره تعطيلات ساليانه کارمندان قرار گرفته و باعث کاهش آن ميشوند.


هند:

تعطيلات ساليانه به صورت ميانگين براي کارمندان شرکتهاي خصوصي بين 15 تا20 روز است. در سال 2007 تعطيلات عمومي هند 17 روز بود در حالي که يک سالبعد، دو روز از آن کاسته شد. اين امر، براي هنديهايي که به مرخصيگرفتنهاي روزهاي بينالتعطيل براي طولاني کردن تعطيلات خود عادت دارند،تا حدودي خوشايند به نظر نرسيد.

شلوغترين فصل مسافرت براي شهروندان هندي تعطيلات تابستاني مدارس در ماهژوئن است که در آن بسياري از خانوادهها به سفرها و تفريحهاي متعددميپردازند.

اندونزي :

جشن عيد فطر در آخرين روز ماه مبارک رمضان يکي از برجستهترين اعياد وتعطيلات اندونزي محسوب ميشود. در اين روز که در زبان محلي لباران(Lebaran) ناميده ميشود، بسياري از کلان شهر نشينان به ويژه مسلمانان بهزادگاههاي خود که اغلب مناطق روستايي هستند باز ميگردند.

دولت نيز معمولا تعطيلاتي يک هفتهاي (پنج روزه) را براي بهرهگيري کامل شهروندان از عيد در نظر ميگيرد.

اگر چه به دليل حوادث تروريستي سالهاي 2002 و 2005 تا حدودي از ميزانتعطيلات بلند مدت و مسافرتهاي طولاني شهروندان کاسته و بسياري ازبرنامههاي مسافرتي تورهاي گردشگري لغو شد، اما دولت اندونزي اميدوار استبا متعادل شدن اوضاع داخلي و شروع مسافرتها به مناطق گردشگري اين کشورهمچون بالي از سقوط يکباره اين صنعت جلوگيري شود.

تايلند:

مرخصي سالانه کارمندان تايلندي 40 روز است که 10 روز آن را تعطيلات 10 روزرا مرخصيهاي استحقاقي و 20 روز را مرخصيهاي استعلاجي تشکيل ميدهند.علاوه بر مرخصي سالانه، 13 روز نيز به عنوان تعطيلات مذهبي و ملي به جمعايام غير کاري شهروندان تايلندي اضافه ميشوند. شهروندان تايلندي حداقلدوبار در سال تعطيلات خود را با تعطيلات پايان ترم کودکانشان که درماههاي آوريل و اکتبر است، يکي کرده و به مسافرت و گشت و گذار ميپردازند.

مراکش:

اهالي مراکش در اغلب اوقات مرخصيهاي سالانه خويش را در داخل کشورشان، درکنار خانواده و اقوام و در خانه ميگذرانند. بيشتر روزهاي تعطيل به دو ياسه هفته ماه اوت مربوط است که معمولا صرف تفريح در کنار سواحل اقيانوسي ومديترانهاي اين کشور ميشود. در اين بين شايد خانوادههايي با سطح درآمدمتوسط به ديگر مناطق کشور مسافرت ميکنند.

مالزي:

مالزي هر ساله از تعطيلات قابل توجهي برخوردار است. کارمندان اين کشورمعمولا از 14 تا 24 روز مرخصي ساليانه و 30 روز مرخصي پزشکي بهره ميبرند.اکثر اين تعطيليها يا به نوعي مرخصيها در پايان يا آغاز سال که مصادف باجشنها و مراسم سنتي و تعطيلات رسمي همچون عيد مبارک، کريسمس، سال نو چينيو ديپاوالي است، گرفته ميشوند. فصل تعطيلات مالزي معمولا از ماه نوامبرآغاز و تا فوريه سال بعد ادامه خواهد داشت.

کره جنوبي:

مرخصي کارمندان کرهاي در طول سالهاي 2005 تا 2006 به يک اندازه بود. درسالهاي پيشين تعادلي ميان تعطيلات عمومي به وجود آمده و تعداد روزهايتعطيلي حاصل از مرخصيهاي کاري به سبب کم شدن تعطيلات ملي، افزايش يافتهبود. از سوي ديگر تصويب طرح يک هفته کاري پنج روزه براي کارمندان وجههتعطيلات را تغيير داد و تعداد روزهاي آخر هفته آنها را به چهار روز رساند.اين افزايش منجر به زياد شدن سفرهاي داخلي شهروندان و اقامتهاي بلند مدتآنان در تفرجگاه طي دو سال اخير شد.

شيلي:

تعطيلات عمومي شيلي 13 روز است. برخي از اين تعطيلات که در روزهاي کاريقرار ميگيرند معمولا به يک شنبهها نزديک ميشوند تا به اين وسيلهکارمندان از سه روز تعطيلي استفاده کنند.

اکثر رويدادهاي فرهنگي و سنتي شيلي رابطهاي نزديک با جشن روز استقلال اينکشور دارد جشني که هرساله در هجدهم ماه سپتامبر برگزار ميشود. بر خلافديگر تعطيليها، اين جشن مختص همين تاريخ است و هيچ گاه به سمت يک شنبهبعدي کشيده نميشود.

ترکيه:

تابستان مهمترين زمان براي تعطيلات در ترکيه است. عشق به هواي گرم حتيمسافران را در روزهاي تعطيل زمستان به سمت مناطق گرمتر در جنوب اين کشورمي کشاند. با اين وجود کاهش بارش باران و برف در فصل زمستان سال 2007 وخالي بودن کوهستانها از پوشش سفيد برف و تختههاي اسکي سواران بحراني جديرا براي گردشگري زمستاني ترکيه به وجود آورده بود.

تعطيلات مذهبي نيز يکي ديگر از ايام تعطيل ترکيه محسوب ميشوند. دوجشنواره مذهبي و سه روز تعطيلات ملي از جمله روزهاي غير کاري اين کشورهستند که شمار ايام تعطيل ترکيه را به 13 روز ميرسانند.

تنها نکته جالب در اين فهرست، خالي بودن نام کشوري است، که همگان به عنوان پرتعطيليترين نقطه جهان ميشناسندش. ايران!
پر تعطيلي ترين كشورهاي جهان
]]>
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 58
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 65
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 297
  • بازدید ماه : 297
  • بازدید سال : 1,970
  • بازدید کلی : 181,512
  • کدهای اختصاصی
    دانلود نرم افزار کامپیوتر سفارش پاپ آپ بندری جدید